18 kwietnia 2018 15:02 | Aktualności
Uprzejmie informujemy, iż Gmina Gostycyn realizując założenia regulaminu dofinansowania zadań w zakresie utylizacji wyrobów zawierających azbest- II edycja NAWAŁNICE na przełomie kwietnia br. zakończyła procedurę wyłonienia podmiotu odpowiedzialnego za zutylizowanie szkodliwych wyrobów z terenu gminy.
Firmie, której Gmina zleci wykonanie usługi jest:
ECO-POL SP. Z O.O.
ul. Dworcowa 9
86-120 Pruszcz
W/w podmiot już wkrótce zgłosi się do naszych beneficjentów o omówienie dogodnego dla beneficjenta terminu utylizacji szkodliwego odpadu.
Jednocześnie informujemy, iż istnieje również możliwość osobistego kontaktu z firmą w celu szybszego ustalenia terminu (tel. 662 137 644).
Ostateczny termin usunięcia azbestu w ramach w/w projektu przypada na 18.05.2018 r.
W ramach konkursu „NAWAŁNICE” dofinansowane jest 100% kosztów utylizacji szkodliwego wyrobu.
---------------------------------------------------------
Przypomnijmy, iż z początkiem roku, Gmina ogłosiła dodatkowy nabór wniosków na utylizację wyrobów zawierających azbest. Projekt został skierowany do podmiotów, których nieruchomości ucierpiały w wyniku sierpniowej nawałnicy (11.08.2018 r.).
W wyniku naboru do uczestnictwa w projekcie zgłosiło się 96 podmiotów chcących za pośrednictwem Gminy, zutylizować szkodliwy wyrób. Na podstawie złożonych wniosków szacuje się, że tylko II edycja w/w konkursu pozwoli na zutylizowanie ok 310 Mg(t) szkodliwego odpadu.
Warto również wspomnieć, iż realizując I edycję konkursu związanego z usuwaniem azbestu po nawałnicy, z pomocy skorzystało 101 beneficjentów, których obiekty ucierpiały w wyniku nawałnicy.
Wówczas, zgodnie z kartą przekazania odpadów za pośrednictwem Gminy Gostycyn zutylizowano z terenu gminy ponad 19 500 m2 powierzchni pokrytej szkodliwym wyrobem. Łącznie z terenu gminy zniknęło jeszcze w grudniu 2017 r. 393,55 Mg (t) azbestu. Wartość robót związana z utylizacją azbestu wyniosła ponad 156 000 zł.
Szczegóły dotyczące realizacji I edycji i jej podsumowanie dostępne jest TUTAJ