01 lutego 2016 10:15 | Aktualności
Na przełomie września 2015 r. grupa nauczycieli szkoły podstawowej po wcześniejszych konsultacjach z dyrekcją szkoły, zainicjowała konkurs z zakresu edukacji ekologicznej dla swoich wychowanków. Choć w początkowej fazie jego realizacji konkurs miał za zadanie wyłącznie edukacyjne, nagradzane za aktywny udział plusami z przedmiotu Edukacji Przyrodniczej, to w trakcie jego realizacji, dzięki staraniom Gminie Gostycyn pojawiły się kolejne nagrody zachęcające dzieci do edukacyjno-ekologicznej rywalizacji.
Widząc rosnącą skalę zaangażowania dzieci w realizację konkursu, Samorządy Gminy wspólnie z pomysłodawcami akcji, wystąpił o przyznanie dotacji (WFOŚiGW w Toruniu), której środki zapewniły dzieciom bardzo atrakcyjną główną nagrodę.
Dzięki temu dla najbardziej zaangażowanych w konkursie uczniów z najlepszymi wynikami na koniec konkursu, zorganizowano atrakcyjny wyjazd do Poledna (19.01.2016 r.) na wystawę edukacyjno-przyrodniczą. Uczniowie dzięki wspomnianej nagrodzie mieli możliwość spotkania się z ponad 200 eksponatami dzikich zwierząt z różnych kontynentów. Z nagrody głównej skorzystało ponad 40 uczniów szkoły podstawowej.
Uczniowie otrzymali również inne, drobne nagrody rzeczowe.
Foto nr 1.Wyróżnieni w konkursie uczniowie przed wejściem głównym na wystawę edukacyjno-ekologiczną w Polednie.
Foto nr 2. Uczniowie podczas zajęć edukacyjno-ekologicznych w Polednie.
Foto nr 3. Uczniowie podczas zajęć edukacyjno-ekologicznych w Polednie.
Krótki opis (jeden z wycinków postanowień) z regulaminu konkursu:
Edukacyjne wprowadzanie konkursów ma na celu wyedukować dzieci i młodzież szkolną do wdrażania
i rozpowszechniana właściwych postaw w zakresie gospodarki odpadami na terenie gminy Gostycyn.
W nasze działania ekologiczne włączamy rodziców, którzy pomagają dzieciom
w selektywnym zbieraniu poszczególnych frakcji odpadów.
Głowny koordynator konkursu:
Maria Anhalt - wychowawca, nauczyciel klasy II w Szkole Filialnej w Wielkiej Kloni.
Czas trwania:
od 14.09.2015 r. do 19.01.2016 r.
Zakres działań:
a) dzieci zbierają w sposób selektywny poszczególne frakcje odpadów: makulatura, puszki, baterie, butelki plastikowe, nakrętki plastikowe,
b) działania mają charakter stały- poszczególne frakcje odpadów dzieci przynoszą do właściwych placówek szkół podstawowych przez okres stały w terminie obowiązywania konkursu,
c) Zebrane surowce na bieżąco komisyjnie ważą lub liczą (baterie, puszki, nakrętki) wychowawcy poszczególnych klas,
d) po zakończeniu okresu obowiązywania konkursu wysegregowane odpady komunalne zostają komisyjnie podliczone i zweryfikowane przez grono pedagogiczne, które dokona rozstrzygnięcia konkursu i wyłoni jej laureatów,
e) zebrane w drodze konkursu poszczególne frakcje odpadów wymienione zostaną na zakończenie konkursu przekazane do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Gostycynie (PSZOK).