05 grudnia 2011 08:59 | Aktualności
Projekt „Praktyczne wdrożenie koncepcji Good Governance w Gminie Gostycyn” powoli dobiega końca. W listopadzie zakończyły się szkolenia z zakresu rozwoju kompetencji miękkich. Pracownicy Urzędu Gminy w Gostycynie podnieśli swoje kompetencje interpersonalne z takich obszarów jak: komunikacja interpersonalna, asertywność w pracy urzędnika, praca zespołowa, savoir – vivre w pracy urzędnika, skuteczny lider, ocenianie pracowników, motywowanie pracowników, rozwiązywanie konfliktów, autoprezentacja w pracy urzędnika oraz zarządzanie czasem. Ww. szkolenia były prowadzone przez firmę Centrum Tłumaczeń, Doradztwa i Edukacji PRAGMATIC z Kielc. W ramach oszczędności zorganizowano dwa dodatkowe szkolenia z zakresu znajomości Kodeksu Postępowania Administracyjnego i Ochrony Danych Osobowych.
Od maja do grudnia wszyscy pracownicy uczestniczą w szkoleniach z języka angielskiego. Zajęcia zorganizowane są przez Agencję Szkolenia Promocji Kadr „SUPRA” z Lęborka i odbywają się na platformie e-learningowej , poprzez konwersacje na Skypie’ie oraz w formie stacjonarnej. W grudniu urzędnicy wykorzystają zdobytą wiedzę na egzaminie końcowym.
Na stronie internetowej www.goodgovernance.gostycyn.pl oraz w Biurze Obsługi Interesanta w budynku Urzędu klienci mają możliwość wypełnienia ankiety badania satysfakcji klienta. Każdy może wyrazić swoją opinię nt. poziomu świadczonych przez Urząd usług.
W ramach projektu zostały wykonane również inne zadania , m.in: opracowano karty opisu wszystkich stanowisk pracowniczych, zmodyfikowano Regulamin Organizacyjny Urzędu, stworzono Kodeks Etyki Urzędu oraz procedur postępowania w przypadku naruszenia zapisów tego kodeksu. Zadaniem wprowadzonego Kodeksu jest wzmocnienie możliwości zbudowania przyjaznego urzędu, jak również kształtowanie właściwych relacji zarówno wewnątrz organizacji, jak i ze społecznością lokalną. Przez cały okres trwania projektu wdrażany jest w naszym urzędzie system zarządzania jakością ISO 9001:2008. Cele szczegółowe, które określono w ramach projektu zostały w dużym stopniu zrealizowane. Dzięki realizacji tych celów podniosła się efektywność i skuteczność funkcjonowania urzędu.