16 czerwca 2013 20:00 | Aktualności
Na początku tygodnia rozstrzygnięto przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Gostycyn. Do przetargu przystąpiły dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Komunalne w Tucholi na kwotę 570 348,00 zł. Drugą propozycję cenową zaproponowała firma „Wiązar” z Warlubia. Wybrane przedsiębiorstwo usługę będzie realizowało przez okres 18 miesięcy tj. do 31 grudnia 2014 r.
Obecnie zakończyła się weryfikacja dokumentacji przedstawionej przez oferentów. Jeżeli wykonawcy nie będą się odwoływać od zawiadomienia o rozstrzygnięciu przetargu, to jeszcze w tym tygodniu wójt będzie mógł podpisać umowę z firmą, która zdobyła największą ilość punktów. Firmy składając ofertę zgodziły się na warunki postawione w specyfikacji przetargowej. Przedsiębiorstwo, które będzie wywozić śmieci z terenu gminy Gostycyn będzie musiało doposażyć nieruchomości (również niezamieszkałe) w pojemniki na odpady oraz w specjalne metalowe stojaki na worki do segregacji odpadów wraz z comiesięczną bezpłatną dostawą samych worków (na papier, szkło i plastik). W ramach oferty cenowej Usługodawca doposaży nieruchomości w specjalny pojemnik na popiół (w sezonie grzewczym tj. Od 1 października do 30 kwietnia).
Kolejnym obowiązkiem Wykonawcy będzie doposażenie wskazanych przez Urząd Gminy placówek publicznych w pojemniki na baterie (15 szt.) oraz przeterminowane leki ( 1 szt.) do których każdy będzie mógł wrzucać przedmiotowe odpady. Wykonawca zobowiązany będzie również wywozić odpady z utworzonego przez gminę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów (tzw. PSZOK-u). Mieszkańcy w ramach ceny będą mieli możliwość indywidualnego dowozu niektórych odpadów takich jak np.: baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane powstające w związku z drobnymi pracami remontowo-rozbiórkowymi, złom, chemikalia, opony, odpady ulegające biodegradacji itp.
Jednocześnie przypominamy, iż każdy mieszkaniec gminy (również ten, który nie zamieszkuje, daną nieruchomość, a na której powstają odpady komunalne) ma ustawowy obowiązek złożenia deklaracji śmieciowej. Nie wywiązanie się z tego obowiązku skutkuje automatycznym naliczeniem opłaty wyższej (poprzez nałożenie decyzji administracyjnej) za odpady niesegregowane. Ponadto zgodnie z przepisami szczegółowymi, za niezłożenie deklaracji grożą wysokie kary finansowe sięgające nawet 3000 zł. Szacuje się, iż do dnia dzisiejszego ok. 85 % mieszkańców gminy przedłożyło do Urzędu Gminy deklaracje śmieciowe.
Cały system zostanie wprowadzony w życie od 1 lipca br.
W temacie odbierania śmieci i opłaty śmieciowej będziemy na bieżąco informować na naszej stronie internetowej. Komunikaty w tej sprawie będą również wysyłane w ramach powiadamiania sms, które posiada gmina Gostycyn. Osoby chcące korzystać z tego typu komunikatów prosimy o wysłanie sms-a na numer 661 000 112 o treści: tak.ctu02. Powiadamianie za pośrednictwem sms jest bezpłatne.
Zorganizowanie przetargu należało do komisji przetargowej powołanej przez Wójta Gminy Gostycyn w dniu 26 lutego 2013 r., która pracowała w składzie:
Natomiast do spraw związanych z poborem opłaty śmieciowej została wyznaczona Pani Barbara Patoleta – inspektor gminny, która udziela również informacji w sprawie deklaracji śmieciowej pod nr tel. 52 3367310 w godzinach pracy urzędu.